7. |
Byndas O. Peculiarities of highliting and interpreting news about controversy events in Ukraine by european media [Електронний ресурс] / O. Byndas // Фізико-математична освіта. - 2020. - Вип. 4. - С. 7-12. - Режим доступу: http://nbuv.gov.ua/UJRN/fmo_2020_4_3 Розглянуто проблему багатовимірного розкриття особливостей висвітлення та інтерпретації інформації про контроверсійні події в Україні під час інформаційної війни в ефірі європейського телеканалу міжнародних новин - Euronews. Наголошено, що, незважаючи на існування єдиної редакційної політики, журналісти редакції Euronews самостійно пишуть текст до вибраних новин, тому його абсолютна ідентичність майже неможлива. Фактично, аналіз виробленого контенту підтвердив сталість і насиченість лінгвістичних компонентів інформаційного жанру та показав, з одного боку, упередженість і маніпулятивний характер діяльності засобів масової комунікації російської служби Euronews, а також з іншого боку, дотримання стандартів медіаграмотності в українських, англійських і німецьких редакціях. У той час, коли інформаційна війна супроводжується військовими діями Росії проти України, проблема дотримання правил медіаграмотності в публікаціях ЗМІ є особливо актуальною. Важливо поширювати правдиву інформацію про події в Україні як у нашій країні, так і за її межами. Таким чином, це дослідження є актуальним, і вибір об'єкта та джерельної бази дослідження цілком логічний: телеканал "Euronews" транслює на тринадцяти мовах та охоплює широку аудиторію в різних країнах. Проаналізувавши програмний зміст європейських ЗМІ, констатовано, що національні редакції інформаційних програм активно висвітлювали новини, пов'язані з контроверсійними подіями в Україні. В той же час, виходячи в ефір, медіапродукт проходить через цілу низку важливої інформації, обговорень, журналістської роботи, навіювань і насичення медіатекстів лексико-стилістичними формами, успадкованими тією чи іншою мовою. Але редакційна колегія не оцінює і не підтримує жодну зі сторін, що висвітлюють конфлікти, надаючи можливість кожній із них висловити власну точку зору.
|